2013. május 19., vasárnap - Ivó, Milán

Egészség aloldal

A fokozott gyümölcs- és zöldségfogyasztás jótékonyan hat a fiatalok közérzetére

gyumolcsok--

A fokozott gyümölcs- és zöldségfogyasztástól a fiatalok nyugodtabbnak, boldogabbnak és energiával telibbnek érezhetik magukat a mindennapokban – derült ki az új-zélandi Otago Egyetem munkatársainak tanulmányából. A British Journal of Health Psychology című folyóiratban közölt tanulmány készítői a fiatalok napi … Folytatás


Kategóriák: Táplálkozás | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A mesterséges hasnyálmirigy jól segíti a vércukorszint szabályozását

cukorbeteg

Javította a vércukorszintet és jelentősen csökkentette az alacsony vércukorszint kialakulásának kockázatát a mesterséges hasnyálmirigy, amelynek első klinikai vizsgálatait a kanadai McGill Egyetemen folytatták. A kanadai orvostársaság szaklapjában (CMAJ) közzétett tanulmányukban a szakemberek azt írták, hogy eredményeik nagy hatással lehetnek … Folytatás


Kategóriák: Gyógymódok | Hozzászólások: Legyél Te az első!

Videojáték segíti a sclerosis multiplexes betegek neurorehabilitációját

betegseg-oregkor

A járászavar, a kezek ügyetlensége, és az egyensúly is fejleszthető a beteg mozdulatait elemző videojáték segítségével.  Az eszköz lehetőséget nyújt az idegrendszeri betegségek miatt mozgássérültté válók életminőségének javítására. A betegek a játékot a budapesti Uzsoki Utcai Kórház Neurológia Osztályán, és … Folytatás


Kategóriák: Gyógymódok | Hozzászólások: Legyél Te az első!

Az alvásminőség javításával lassítható az időskori memóriaromlás

alom-alvas

Az alvás minőségének javításával talán lassítható az időskorban jelentkező memóriaromlás – adtak hangot reményüknek a szakemberek egy új tanulmányban. A Nature Neuroscience című folyóiratban közölt tanulmány szerzői közvetlen kapcsolatot mutattak ki az öregedő agy, az alvás és a memória között. … Folytatás


Kategóriák: Megelőzés | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A gyomorrák kialakulásának négy mechanizmusát azonosították

hasfajas

A gyomorrák kialakulásának négy mechanizmusát azonosították a Szingapúri Génkutatási Intézet (GIS) tudósai, akik eredményeiket a Genome Biology című folyóiratban ismertették. A gyomorrák a második helyen áll a rosszindulatú daganatok okozta halálozási listán, világszerte évente 750 ezer életet követelve. Az elhunytak … Folytatás


Kategóriák: Betegség | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A sok fiúgyermek világra hozatala árthat az anya egészségének

babak

A sok fiúgyermek világra hozatala káros hatással lehet az anya egészségére – derült ki egy új finn tanulmányból. A kutatók Finnországból származó, több évszázadot átfogó demográfiai adatok elemzésével mutatták ki, hogy a sok fiúgyermek világra hozatal megrövidítette az anyák szülés … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A napfény csökkentheti az idült sokízületi gyulladás kockázatát

napfény

A naposabb klíma csökkentheti az idült sokízületi gyulladás (reumatoid artritisz) kialakulásának kockázatát amerikai kutatók szerint. Több mint 200 ezer nő adatainak elemzésén alapuló tanulmányukban a szakemberek úgy vélik, hogy összefüggés van a napfény és az artritisz legsúlyosabb kórformája, az idült … Folytatás


Kategóriák: Gyógymódok | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A jó házasság titka: négyhavonta írásos értékelés

idős házaspár

Négyhavonta értékelést kell írni a pároknak házasságukról, és akkor kevésbé romlik a kapcsolat – így találták amerikai kutatók 120 pár kapcsolata tanulmányázásának eredményeként. Az illinois-i Northwestern Egyetem tudósai két éven át írattak a párok felével négyhavonta értékelő fogalmazást, a … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A túl sokat tévéző gyerekekből antiszociális felnőttek válhatnak

gyerekek-tv

A túlságosan sokat tévéző gyerekekből és kamaszokból nagyobb valószínűséggel válhatnak antiszociális és bűnöző viselkedésű felnőttek – derült ki az új-zélandi Otagói Egyetem tanulmányából. Korábbi vizsgálatok már sugalltak összefüggést a túlzott gyerekkori tévénézés és a felnőttkori antiszociális viselkedés között, ám … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A terhes nők kis mennyiségű kávéfogyasztása is növeli a kisebb súlyú újszülött kockázatát

terhes-no

Növeli a kisebb súlyú újszülött kockázatát és meghosszabbítja a kihordás idejét a terhesség alatti koffeinfogyasztás – derítették ki svéd kutatók, akik úgy vélik, hogy emiatt módosítani kellene a terhes nők koffeinfogyasztására vonatkozó ajánlásokat. A Shalgenska Egyetemi Kórház szakemberei tíz … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

Patikakereső

Betegségek

Facebook

Szavazás

Szerinted létezik fiú és lány között barátság?

Szavazás eredménye

Loading ... Loading ...

X