2013. június 19., szerda - Gyárfás

Életmód cikkek

A sok fiúgyermek világra hozatala árthat az anya egészségének

babak

A sok fiúgyermek világra hozatala káros hatással lehet az anya egészségére – derült ki egy új finn tanulmányból. A kutatók Finnországból származó, több évszázadot átfogó demográfiai adatok elemzésével mutatták ki, hogy a sok fiúgyermek világra hozatal megrövidítette az anyák szülés … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A jó házasság titka: négyhavonta írásos értékelés

idős házaspár

Négyhavonta értékelést kell írni a pároknak házasságukról, és akkor kevésbé romlik a kapcsolat – így találták amerikai kutatók 120 pár kapcsolata tanulmányázásának eredményeként. Az illinois-i Northwestern Egyetem tudósai két éven át írattak a párok felével négyhavonta értékelő fogalmazást, a … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A túl sokat tévéző gyerekekből antiszociális felnőttek válhatnak

gyerekek-tv

A túlságosan sokat tévéző gyerekekből és kamaszokból nagyobb valószínűséggel válhatnak antiszociális és bűnöző viselkedésű felnőttek – derült ki az új-zélandi Otagói Egyetem tanulmányából. Korábbi vizsgálatok már sugalltak összefüggést a túlzott gyerekkori tévénézés és a felnőttkori antiszociális viselkedés között, ám … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A terhes nők kis mennyiségű kávéfogyasztása is növeli a kisebb súlyú újszülött kockázatát

terhes-no

Növeli a kisebb súlyú újszülött kockázatát és meghosszabbítja a kihordás idejét a terhesség alatti koffeinfogyasztás – derítették ki svéd kutatók, akik úgy vélik, hogy emiatt módosítani kellene a terhes nők koffeinfogyasztására vonatkozó ajánlásokat. A Shalgenska Egyetemi Kórház szakemberei tíz … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A jóltápláltság felgyorsítja a járványok terjedését?

allergia-natha

A jóltápláltság felgyorsítja a járványok terjedését – derítették ki edinburghi kutatók vízibolhákkal végzett kísérletekben. A piciny ízeltlábúak bakteriális fertőzését tanulmányozva az Edinburghi Egyetem kutatói felfedezték, hogy felgyorsítja fertőzöttségük terjedését, ha bőven ellátják tápanyaggal őket. A tanulmány azt a célt szolgálta, … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

Az ülés gyakori megszakítása az edzésnél is fontosabb a cukorbetegség megelőzésében

cukorbeteg

A cukorbetegség megelőzése szempontjából fontosabb, hogy az ember félóránként felálljon az íróasztal mögül egy-egy öt perces sétára, mint az, hogy rendszeresen lejárjon az edzőterembe – derült ki egy új tanulmányból. A Leicesteri Egyetem kutatóinak eredményei tovább bővítik azon bizonyítékok … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A meditálás együtt érzőbbé, jó szívűbbé teheti az embert

meditacio2

A meditálás együtt érzőbbé, jószívűbbé teheti az embert – állapította meg egy új tanulmány, amely a Psychological Science című folyóiratban látott napvilágot. A bostoni Északkeleti Egyetem (Northeastern University) és a Harvard Egyetem kutatói azt vizsgálták tanulmányukban, hogy a meditáció … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

Tudatosan a májártalmak ellen

egeszseges_taplalkozas

Hívjuk elő a már talán mélyre temetett biológia órákat és gondoljuk át újra, mi mindenért felelős a májunk, hogyan működik szimbiózisban a testünkkel. A szervezetünkbe jutó, mindennapi káros anyagok megsemmisítése a máj számára is kihívás, azonban ma már mi is … Folytatás


Kategóriák: Életmód, Táplálkozás | Hozzászólások: Legyél Te az első!

A mérsékelt alkoholfogyasztás is rákot okozhat

Egy pohár alkohol

A kevesebb mint napi két adag ital is növelheti a rák kifejlődésének a kockázatát, olyannyira, hogy az alkohollal kapcsolatba hozott rákbetegségek egyharmada mérsékelt szeszesital-fogyasztáshoz köthető – állapították meg amerikai kutatók, külön kiemelve a mellrákos elhalálozásokat, amelyek 15 százalékát kimutathatóan alkohol … Folytatás


Kategóriák: Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

Nagyobb a fogvesztés kockázata a dohányzó, menopauza után lévő nőknél

reggel-dohányzás

A menopauza után lévő, erős dohányos nőknél jóval nagyobb a kockázata a fogvesztésnek, mint azon társaiknál, akik sohasem cigarettáztak – állapították meg a Buffalo Egyetem (UB) kutatói. A Journal of the American Dental Association című folyóiratban közölt tanulmány 1106 … Folytatás


Kategóriák: Betegség, Életmód | Hozzászólások: Legyél Te az első!

Patikakereső

Betegségek

Facebook

Szavazás

Szerinted korlátozni kellene a jogosítvány kiadását bizonyos életkor felett?

Loading ... Loading ...

X