Táplálkozás cikkek
A fokozott gyümölcs- és zöldségfogyasztás jótékonyan hat a fiatalok közérzetére
A fokozott gyümölcs- és zöldségfogyasztástól a fiatalok nyugodtabbnak, boldogabbnak és energiával telibbnek érezhetik magukat a mindennapokban – derült ki az új-zélandi Otago Egyetem munkatársainak tanulmányából. A British Journal of Health Psychology című folyóiratban közölt tanulmány készítői a fiatalok napi … Folytatás
2013.05.09. 13:02
Miért válasszuk a bio életmódot? Fit bio reggeli tippek mindenkinek!
Pár éve még ezekre az élelmiszerekre gyanakvással tekintettünk, manapság egyre többen fordulnak a bio táplálkozás felé, a mozgalom igazi divatirányzattá nőtte ki magát Hollywoodban is. A rengeteg félreértés tengerében azonban felmerül a kérdés, vajon mit jelent az, hogy bio? … Folytatás
2013.04.16. 00:19
Tudatosan a májártalmak ellen
Hívjuk elő a már talán mélyre temetett biológia órákat és gondoljuk át újra, mi mindenért felelős a májunk, hogyan működik szimbiózisban a testünkkel. A szervezetünkbe jutó, mindennapi káros anyagok megsemmisítése a máj számára is kihívás, azonban ma már mi is … Folytatás
2013.04.12. 14:43
Zöld dió, nagymamáink féltve őrzött kincséből modern kuriózum
A diót már régóta ismerjük kívül-belül, a zöld dió és különösképp a milotai zöld dió azonban – bár a legmagasabb minőségű dióként tartják számon – most indult hódító útjára. Az egyre népszerűbb, hungarikum-számba menő ínyencség nemcsak önmagában, de számos étel … Folytatás
2013.04.01. 19:12
A kalóriaszegény üdítőitalok talán növelhetik a depresszió kockázatát
Összefüggést talált a kalóriaszegény üdítőitalok fogyasztása és a depresszió megnövekedett kockázata között egy új amerikai tanulmány. Szakemberek 263 900 felnőtt amerikai adatait elemezték, az 50-71 közöttieket 1995-96-ban kikérdezték üdítőital-fogyasztási szokásaikról. Tíz évvel később, 2004 és 2006 között ugyanezeket az embereket … Folytatás
2013.02.12. 19:55
Az eper és az áfonya csökkentheti a szívroham kockázatát nők esetében
Heti három vagy több adag eper és áfonya evése egyharmaddal csökkentheti a szívroham kockázatát a nőknél – közölték amerikai és brit kutatók új tanulmányukban. Mindkét bogyós gyümölcs nagy mennyiségben tartalmaz növényi flavonoidokat, amelyek számos más gyümölcsben és zöldségben, például … Folytatás
2013.02.04. 13:51
A kávécserje leveléből készült tea jótékony hatással van az egészségre
Az emberi egészségre jótékony hatással bíró összetevőket tartalmaz a kávécserje leveléből főzött tea – állítják a szakemberek. A kutatók szerint a kávécserje (Coffea) levele ez idáig a kávébabot övező kiemelt figyelem miatt szorult a háttérbe, annak ellenére, hogy utóbbi … Folytatás
2013.01.31. 08:51
Kérdések és válaszok a hozzátáplálásról
Kisbabánk fejlődése során számos kérdés vetődhet fel bennünk, például az egyes ételek bevezetésének időpontjával kapcsolatban is. A következőkben a hozzátáplálással kapcsolatban felmerülő leggyakoribb kérdésekre keresünk válaszokat, szakértőnk segítségével. Mikor kezdjük? A babák emésztőrendszere a 4. és 6. hónap között … Folytatás
2013.01.30. 12:17
A családi körben étkező gyerekek között kevesebb lesz túlsúlyos
A rendezett körülmények között élő és rendszeresen családi körben étkező 10 év alatti gyerekeknek 50 százalékkal kisebb az esélyük az elhízásra egy magyar részvétellel végzett nemzetközi kutatás közelmúltban összesített eredményei szerint. Molnár Dénes orvosprofesszor, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) gyermekklinikájának … Folytatás
2012.12.21. 16:35
Ne csak nyáron étkezz egészségesen!
Nemcsak nyáron dobhatjuk fel étrendünket a világ legegészségesebb és legváltozatosabban felhasználható nassolnivalójával. A hagyományos karácsonyi menüt is különlegessé varázsolhatod egy kis extrával. Ha unod a sütiket és félsz, hogy a sok nassolnivalótól az ünnepek végére nehéz lesz elszámolnod a plusz … Folytatás
2012.12.16. 07:25

Nem csak csajoknak!