Szerző: ricsajok.hu

nyomtatás

iwiw

facebook

Megosztás:



Katus Attila: Az egészséges életmód az egészséges gondolkodásnál kezdődik

A januári fogadalmak egy része talán már a feledés homályába merült, ám ahogy egyre inkább lekerülnek a jótékonyan takaró oversize pulóverek és kabátok, sokan kezdenek kétségbeesett, drasztikus, diétába. Katus Attila, a MOM Wellness személyi edzője az életmódváltás lelki hátteréről és kezdeti lépéseiről mesélt.

„Nem létezik egyetlen sikerrecept, rengeteg szempontot kell figyelembe venni – kezdte a sztáredző – azonban, ami mindennek az alapja az a fokozatosság és a rendszeresség: be kell iktatnunk a mindennapjainkba a testmozgást.”

Hirdetés

Katus szerint kezdetnek már azzal is sokat javíthatunk közérzetünkön és állóképességünkön, ha a jó idő beköszöntével több aktív szabadidős programot választunk, legyen szó kutyasétáltatásról, tollasozásról, túrázásról vagy kerékpározásról.

Ha komolyabb céljaink vannak a bikiniszezonra, legalább heti 2-2 alkalommal végezzünk kardió-, és erősítő edzéseket, és ezek mennyiségét fokozatosan növeljük. A váltakozó iramú futás mindig hatásos lehet, ehhez célszerű kiegészítésül olyan gyakorlatokat választani, amelyek minél több ízületet és izomcsoportot átmozgatnak egyszerre, ilyen a testnevelés órákról ismert négyütemű fekvőtámasz, és a rúddal vagy kézisúllyal végzett guggolás, amely során az egész test dinamikusan dolgozik.

egészség-életmódTermészetesen a mozgás önmagában nem elég a látványos eredmény eléréséhez, az edző azonban elsősorban nem az étkezés, hanem a lelki egyensúly fontosságát említette.

„Az életmódunk sok apró döntés következménye, ezért az életmódváltáshoz a döntési mechanizmust kell megváltoztatni. Nem csak az a döntés játszik szerepet a helytelen életmód kialakulásában, hogy sportolunk-e vagy megeszünk-e egy tábla csokit, legalább ennyire fontos az, hogy elmegyünk-e szűrővizsgálatokra, lefekszünk-e időben aludni, valamint, hogy rendezzük-e az emberi kapcsolatainkat.” – hangsúlyozta.

A lelkiállapotunk mindig hatással van arra, hogy milyen ételekhez fogunk nyúlni, a hosszútávú megoldásához tehát nem elég a tüneti kezelés és a kampányszerű fogyókúra.

„Fontos, hogy az életmódváltást ne a tiltások oldaláról közelítsük meg. Első lépésként az is lehet fogadalom, hogy ezentúl mindennap eszem gyümölcsöt, vagy több folyadékot fogyasztok. Ezek a kis lépések is rendkívül sokat számítanak, hogy elinduljunk a megfelelő úton.”





Patikakereső

Betegségek

Facebook

Partnereink

Hírposta

Szavazás

Szoktál kísérletezni a konyhában?

Szavazás eredménye

Loading ... Loading ...

X